Groeten uit de rimboe

Geplaatst: 11/2013 in Blog

 

Kelvert maakt een deal voor 50 sets schooluniformen

 

 

De spanten zitten erop, nu bezig met de gordingen

De spanten zitten erop, nu bezig met de gordingen

 

Beste muzungu’s,

 

Het is toch echt wel een hele apart en mooi om dit mee te maken. Een keer zonder luxe te leven en mooie dingen te doen voor de mensen hier. Er zijn zoveel dingen anders hier kleine kinderen die de hele dag buiten zijn en geen ouder die er naar om kijkt. En natuurlijk een groot verschil dat je in Nederland veel heel veel moet en alles is gestructureerd. En dat is hier dus totaal niet. Het is goed om te weten hoe een groot deel van de wereldbevolking leeft en dat ik hier toch over mee kan praten. Ondanks dat de mensen hier weinig bezittingen hebben zie ik toch wel heel veel blije gezichten.

 

Afgelopen woensdag zijn we naar het huis van de pastoor geweest  waar we te eten kregen. Kip met saus en pinda’s. daarna even gekeken in zijn tuin waar hij koffie, ananas, mango, passievrucht en bananen bomen en planten had staan. Die nacht heb ik door allerlei geluiden en pijn in mijn buik amper geslapen. Dus ik ben ziek geworden en heb de donderdag de hele dag op bed  gelegen. Maar gelukkig heb ik nu nergens meer last van!

 

Na even weer een keer een nacht geslapen te hebben in het kolping hotel in bukoba, zijn we in twee groepen weer terug gegaan naar malehe. De eerste groep gelijk om daar verder te gaan met de vloer en het dak van de kerk. De tweede groep is naar de markt gegaan waar ik ook bij zat. Op de markt hebben we voedsel gekocht en gekeken wat ik met het sponsorgeld kon gaan doen.

 

Voordat ik naar Tanzania ging heb ik sponsorgeld verzameld op plaatselijk mooie dingen van te doen. Iets wat echt helpt voor de ontwikkeling voor hier. Dus daarom heb ik besloten om van het geld uniformen te kopen zodat kinderen hier naar de primary school kunnen gaan. Vanmorgen op de markt zijn we gaan onderhandelen over de uniformen en we hebben het voor elkaar gekregen om 50 setjes te kunnen kopen van het sponsorgeld! Een broekje/rokje, overhemd en een trui. Ik ben natuurlijk heel blij dat ik met het geld dit heb kunnen kopen. Want om in Tanzania naar school te kunnen hebben ze uniformen nodig zodat iedereen gelijk is.

 

Smiddags in Malehe hebben we aan de pastoor verteld dat we 50 setjes uniformen hebben. Natuurlijk was hij hier heel blij mee. Ook is het fijn dat de pastoor het dorp goed kent  zodat hij precies weet welke kinderen de kleding het hardst nodig hebben.

 

Kelvert Timmer

 

reacties
  1. Gerrit schreef:

    We blijven elke dag met spanning de blog volgen of er weer nieuwe verhalen en foto’s staan. Succes met het dak> Mooi als dat straks dicht is dan ben je niet meer afhankelijk van het weer.

    Groet Gerrit

  2. Wim Schoe schreef:

    Wat een geweldig gebouw(tje)en zo stevig met die metsel blokken.Daar zijn ze wel heel wijs mee neem ik aan ,want van dat soort gebouwen staan er wel niet zoveel denk ik in die buurt.

  3. Geurt & Berty en kinderen schreef:

    Hallo Kelvert,

    Wat geweldig dat je dit hebt kunnen doen! de schooluniformen.
    Het is toch wel heel bijzonder ja, om dit te mogen meemaken…, je hebt een prachtig stukje geschreven.
    We leven helemaal met je mee en wat zou ik ook graag even om het hoekje kunnen kijken (Berty)…!
    De bouw schiet ook al mooi op!
    Kelvert (en alle anderen) geniet nog van de tijd en succes met alles!!

    Hartelijke groeten,
    Geurt & Berty
    Marlinde, Nick, Kalle en Lianne

    p.s. prachtige foto’s !!!

  4. Fam K Huibers -de Vree schreef:

    Mooi Kelvert dat je dit heb kunnen kopen! Heb je moeten pingelen ? Het gaat goed met de bouw zien we. Maak je veel foto’s ? Ook van hoe de mensen daar in de dorpjes wonen? Nu geniet nog maar een weekje. de gr. van Oma en Opa Huibers uit Lienden

  5. Familie J.D.Driessen schreef:

    Goed zo muzungu Kelvert !

    Geweldig gedaan !
    Wat zullen ze dankbaar zijn voor jou inzet.
    Wat een leuk stukje heb je geschreven…
    Vervelend dat je ziek bent geweest.
    Hopelijk nog een goede gezonde week in Tanzania !
    Geniet er maar van Kelvert en iedereen.

    Lieve groeten van ons allen aan de Linge !

  6. Bep van harn schreef:

    Wat leuk om dit te lezen! en wat zullen de kinderen blij zijn met de setjes kleren! Verder veel suc6 met alles!!

  7. Tamara schreef:

    Poe poe, het schiet al aardig op! Mooie foto’s en mooi verhaal.
    De groetjes terug van mij en omi, en speciaal aan papa(marc), mama(ellen) en jody.
    Zet hem op!

  8. Frank Grevers schreef:

    geweldig verhaal!

Geef een reactie

