Quality days,

Geplaatst: 08/2014 in Blog

Vandaag was een bijzondere dag, vandaag was het pay day. Lange rijen van mensen die hun beetje geld kwamen ophalen bij de bank. Hierdoor was het vrijdag maar een relaxt dagje. De dag begon voor sommige al om kwart over zes, zodat ze konden genieten van de mooie zonsopgang. Om acht uur moesten we snel ontbijten zodat we negen uur helemaal klaar waren voor de presentatie over de organisatie Two Tunics. Het plan was half tien te vertrekken maar frank gooide het dag schema helemaal door war, door de autosleutels te verliezen. Na een half uur zoeken besloten we ervoor te bidden en na een minuut was de sleutel weer terecht en konden we eindelijk gaan!

De kanjers van de bouw zijn vrijdag weer een stuk verder gekomen met het bouwen van de crèche. Naast een ongelukje van een man en een naaimachine (was al een slecht idee) ging bij de Township tailers alles prima. Het tweede bouw team heeft geklust bij een opvangcentrum voor kinderen die besmet zijn met hiv genaamd Rehoboth. Ook is een grote groep vrouwen + Gerrit naar Masakane gegaan voor sociaal/tuinwerk. Deze groep zou s’middags een workshop sieraden maken geven, maar nadat de groep Afrikaanse vrouwen kwamen niet opdagen, zijn ze gaan winkelen in een winkelcentrum in de buurt.

’S Avonds was iedereen blij verast met een broodje hamburger en patat. Met een gevulde maag begonnen we de avondsluiting met zijn allen en gingen later de ouderen en jongeren apart. De volgende ochtend ‘’uitslapen’’ tot maar liefst negen uur, wat een zegen. Na het ontbijt is een deel van de groep spullen gaan kopen voor de mensen die ze eerder deze week hebben ontmoet. Deze spullen heeft deze groep ook persoonlijk naar de mensen gebracht. De mensen waren hiervoor ons erg dankbaar. Daarnaast hebben ze ook nog wat andere klusjes gedaan. De vrouw die eerder deze week is verschoond is en blijft altijd binnen, op de vraag of ze even in de rolstoel naar buiten gebracht wilde worden werd ze erg blij, even heerlijk in de buitenlucht, even de zon in haar gezicht, simpele dingen, maar wat maak je daar een mens blij mee! Terwijl deze mensen zo sociaal bezig waren is een merendeel van de andere mensen naar een winkelcentrum gegaan om te winkelen en na een uur hebben ze genoten van het prachtige Zuid-Afrikaanse strand voor de rest van de middag. En toen we thuis kwamen stond er weer een heerlijk avondmaal op ons te wachten, toen nog even het blog schrijven en daarna weer een leuk avond programma.IMG_3152 IMG_0855 ???????????????????????????????

reacties
  1. Bram schreef:

    Jo Mark en sifra is het leuk daar groete Bram

  2. Bram schreef:

    Lieve Maartje het is stil in huis zonder jou ik mis je kan niet wachten tot je Thuis komt liefs Bram

  3. Bianca schreef:

    Hoi Nadieh en de anderen van de groep,

    Wat mooi werk doen jullie daar!
    Dat jullie de mensen daar zo blij kunnen maken, geweldig!
    Ik wens jullie nog een goede tijd en geniet ervan!

    Groetjes Bianca

  4. Arriën schreef:

    Hoi Bergertjes,
    Leuk om te zien wat jullie allemaal doen; Luuk zou een leuke vader zijn:) Sterkte en veel plezier nog!
    Liefs Arrie

  5. Rebecca schreef:

    Lieve Maartje,

    Ik mis je, knuffel van Rebecca

  6. René Ruth Elena Rebecca en Salina schreef:

    Hallo allemaal. Zo te zien hebben jullie het daar gezellig, ik zag nog een foto van Sifra met een baby… Schattig! Liefs van Elena. Lieve Mirjam, wat doen jullie daar super werk, mooi om te lezen van die verlamde vrouw, daar heb jij vast ook de handen uit de mouwen gestoken!
    Hey Mark, wij horen nog weinig over spannende actie’ s van onze grote neef, maar jij zult daar vast ook een vrolijke noot uitblazen…aaaiaaiaaaah!
    En Frank, wat doen jullie geweldig werk daar! De crèche komt er vast schitterend uit te zien. Uiteindelijk zal alles vast op z’n pootjes terecht komen ( net zoals die sleutels 🙂 )
    Jullie zijn Gods handen en voeten, daar in Afrika! Be blessed!!! Kusjes van Salina en knuffel van Rebecca en liefs van ons allemaal

  7. greet schreef:

    Lieve allemaal.
    Wat heerlijk om te zien dat een ieder geniet en wat fijn voor de mensen daar dat jullie er zijn . voor ons zo vanzelfsprekend dat je zorg en liefde om je heen hebt en dat je gewoon je dingen kan doen. Wat mij raakt is dat een vrouw alleen zo afhankelijk is van al jullie aandacht, hoe moet dat dan straks? Is mijn eerste vraag pff heftig. Als ik hierzo vanuit mijn warme liefdevolle omgeving eraan denk dan weet ik dat ik dankbaar ben maar tegelijkertijd besef ik me dat het leven ook vol met verwarring zit. Ik vraag god waarom, waarom is er zoveel wat ik niet begrijp en hoe kan ik dit ooit begrijpen. Ik bid voor jullie en voor de mensen die dit zo hard nodig hebben want Eén ding weet ik zeker god is bij een ieder en hij heeft ons lief.

    Lieve stacy,
    Nog even een knuffel van ons allemaal en ook van opa en oma hoor! En wat een mooie ervaring meis, ik hoop zo dat jij al deze mensen je liefde kan geven waardoor niet alleen hun groeien maar ook jij kan groeien. Tot snel meissie xxx

  8. Theo en Gezina schreef:

    Lieve Frederique en de rest van de groep,
    Wat mogen jullie daar tot zegen zijn voor de mensen. Er wordt hard gewerkt en jullie hebben het volgens de berichten ook erg leuk en gezellig met elkaar. Wat fijn om op afstand via de berichten mee te leven met jullie. Gelukkig voor Frederique lekker patat met hamburger. Dat lust je in ieder geval wel (of ben je al gewend aan al het Zuid Afrikaanse eten?) Gods zegen allemaal.
    We hebben de blog en een foto van Frederique ook op facebook gezet, zodat nog meer vrienden en familie kan meeleven.(en hopelijk ook reageren)
    een knuffel van ons allemaal voor Frederique

  9. fam.Kisjes schreef:

    Fijn dat het goed gaat met jullie en het werk. Goede zondag samen gewenst!
    Groet,en voor de Bergers veel liefs.
    fam.Kisjes

  10. Breur schreef:

    Hey breur, was dat no., hoe kri’et veur mekaar. Planning in de war schoppn. Ik denk dat het Maartje bekend voor kwam. Toch super hoe je met je gezin je inzet voor de groep en de mensen (zoals ik heb gelezen) het hard nodig hebben. Ik zie ook dat de bouwers hard hebben doorgewerkt! petje af. Jullie maken met z’n allen indrukwekkende dingen mee. Mooi dat we op deze manier mee mogen kijken. Bedankt Gerrit en Nelleke!

Geef een reactie

