De eerste ontmoeting: een handje

Geplaatst: 07/2017 in Blog

Woensdag 26 juli hadden we de eerste ontmoetingen met de plaatselijke bevolking.

 

Een verhaal van Kees Neven:

Een handje stak onder de dekens uit, waar zij zich onder had verstopt. Het handje ging langzaam open en dicht. Een contactverzoek? Voorzichtig aaide ik met mijn vinger over het handje tot mijn vinger gretig werd vastgegrepen. Alsof het nooit meer losgelaten zou worden. Voorzichtig werd een klein stukje van de deken weggeschoven tot er twee verlegen kijkende ogen zichtbaar werden, die vol verwachting keken wie de moed had om haar aan te raken. Het zijn lieve, vriendelijke ogen die vertellen dat ze gezien is. Het lukt niet om er woorden aan te geven. Het is ook niet nodig. Er is contact tussen mens en mens. Tijdens een bezoek aan Ikhayalethu, het huis voor liefdevolle verzorging van geestelijk beperkte kinderen.

reacties
  1. Adeline schreef:

    En jouw voorzichtige aanraking vol aandacht en bewogenheid zal impact hebben op haar leventje, dat geloof ik absoluut Kees! Ik bid je nog veel meer van die momenten toe

  2. Michel schreef:

    Kijk, Kees schrijft al iets meer. Ik raak onder de indruk, met name de mooie omschrijving die de ontmoeting weergeeft bezorgde me kippenvel. Gaaf hoor!! Geef Frank of Gerrit de pen ook eens! Of voert Gerrit niet veel uit….😜 Ps, kijk ook eens op mijn website lieve lezers, http://www.kerstevent.info

    • jeugdig schreef:

      Gerrit: “fijn dat je de gave van bemoediging hebt ontvangen.”

      Het internet cafe met enigzins goede wifi ligt een half uur van ons vandaan. Maar geduld zal worden beloond.

Geef een reactie

