Ikayaletathu (home of love and care)

Geplaatst: 08/2017 in Blog

Een verhaal van Jet Neerhof

Een rondleiding in dit tehuis voor kinderen met een verstandelijke en fysieke beperking brengt ons uiteindelijk op de binnenplaats waar alle kinderen naar toe gebracht worden voor een meeting met de GAiN-groep.
Bij binnenkomst in de zaal zie ik een jochie van 1/1,5 jaar die meteen mijn aandacht trekt. Hij ligt wat apatisch in zijn rolstoel en zijn pupillen staan in de rechterooghoeken… Ze lijken wel te kunnen zien, maar niet te kijken. Ik streel zijn wangetjes, zijn armpjes… Geen reactie.
Zijn polsen staan beide naar buiten geknikt en tegen zijn lijfje gedrukt. Hij is spastisch.
Ik rijd hem naar buiten en zoek een plek voor hem in de schaduw. Streel hem nogmaals… geen reactie en zijn pupillen staan nog steeds in de rechterooghoeken. Na het zingen met de GAiN-groep vraag ik de leidster of hij uit zijn rolstoel mag, zij maakt hem los en zo beland hij op mijn schoot.
Hij overstrekt zich totaal en voelt hard en stijf aan. Ik streel hem over zijn wangetjes, zijn armpjes en beentjes, blaas lichtjes over zijn gezicht en neurie zachtjes: ‘Je bent een parel in Gods hand.’
Langzaam vermindert die stijfheid, de pupillen bewegen rustig heen en weer, op zoek naar controle.
Een bel van een bellenblaas waait langs zijn gezicht en even zie ik dat hij deze volgt met zijn ogen. De volgende bel raakt zijn gezicht.. schrik.. zijn ogen zijn weer uit balans… zijn lijfje verstijft weer en voelt aan als een plank.
Opnieuw begin ik hem weer te strelen.. zijn wangen, armpjes, beentjes.. neurie weer zachtjes.
Ik leg mijn hand op zijn voorhoofd en zegen hem. Meteen begint zijn lijfje zich weer te ontspannen, zijn ogen richten zich naar me toe en kijken me aan… Ik ben verliefd!

 

reacties
  1. Esther Lammers schreef:

    Mooi Jet….een bijzondere ervaring.

  2. Aafke van Deelen schreef:

    Wauw Jet, wat ontzettend mooi en ontroerend dat je er op deze manier voor dit mooie jochie mag zijn! Ook een hele mooie foto.
    Veel zegen gewenst!

  3. Mirjam schreef:

    Mooi Jet, een prachtig plaatje.

  4. Siska schreef:

    Zo mooi! Wees maar tot een zegen en Hij zal jou zegenen. Veel zegen toegewenst 😘

  5. Suzette schreef:

    Prachtig Jet, dat hij vandaag een beetje liefde mocht.ontvangen van jou xxx

  6. Ineke schreef:

    Indrukwekkend Jet! Wat mooi!

  7. Louise Klein Wolterink schreef:

    Wauw wat gaaf Jet, heel bijzonder om dit mee te maken!

  8. abco schreef:

    Jet, top vrouw, jij bent een parel……
    trots op je,
    op een schepsel als dit kindje mag je verliefd zijn.
    Wees een zegen…..hvj.

  9. Roelie Klein Wolterink schreef:

    Woh Jet. Wat mooi. Bijzonder wat je dan mag ervaren. Heel veel zegen daar nog gewenst😘

  10. Jeanette schreef:

    Wauw, wat een mooie reactie van hem. Heel bijzonder om dit mee te maken. En wat een leuke foto van jullie tweeën.

  11. Eline van der Werff schreef:

    Heel erg mooi! Bijzondere momenten

Geef een reactie

